اصفهان، بزرگراه آقابابایی، شهرک سلامت، فاز یک، طبقه دوم، کلینیک قلب و آریتمی تپش

هولتر فشارخون Blood Pressure Holter

هولنر فشار خون در اصفهان - دکتر حکمت

Blood Pressure Holter Monitoring

هولتر فشارخون دستگاهی است که با دقت بالا فشارخون فرد دریافت کننده خدمت را طی مدت استفاده که عموما یک یا دو روز است را در فواصل زمانی منظم که بطور معمول در حالت بیداری هر نیم ساعت و طی خواب هر یکساعت یکبار میباشد گرفته و در حافظه دستگاه ثبت می‌نماید سپس این اطلاعات توسط نرم‌افزار مربوطه به صورت جدول و نمودار نشان داده شده و پرینت گرفته میشود.

جهت تشخیص بیماری فشار خون استاندارد فعلی استفاده از هولتر فشارخون میباشد و بدین ترتیب ضمن اینکه فشار خون در خواب و بیداری ثبت میشود علاوه‌براین اثرات ترس از محیط مطب نیز از بین رفته و فشارخون مرسوم به ”فشارخون لباس سفید” ناشی از اضطراب مطب از بین میرود. در حالت دیگر افرادی هستند که فشارخون در مطب خوب است اما در منزل فشارخون بالاتری دارند که توسط هولتر فشارخون تشخص داده میشود تا بتوانند از درمان فشارخون سود جسته و عوارض بیماری را کاهش دهند.

در افراد نرمال فشارخون در خواب و استراحت کاهش می‌یابد اما در افرادی ممکن است طی خواب فشارخون افزایش یابد که با اندازه‌گیری معمول و در حالت بیداری این مدل فشارخون قابل تشخیص نیست این افراد در معرض عوارض جدی بیماری فشارخون خون میباشند که توسط هولتر فشارخون خون این حالت تشخیص داده شده و کمک میکند تا با درمان عارضه بیماری کاهش یابد.

بعضی از مراجعان ذکر می‌کنند که خودمان فشارخون را گرفته و ثبت مینمائیم در پاسخ باید گفت این روش نیز نوعی از روش های تشخیص فشارخون خون میباشد اما به دلایل گفته شده در بالا ثبت و اندازه‌گیری با هولتر فشارخون دقیقتر است ضمن آنکه دستگاههای پزشکی حرفه‌ای مثل هولتر فشارخون خون دقت اندازه‌گیری بهتری از دستگاههای مورد مصرف خانگی داشته و به طبع آن قیمت بالاتری تا حدود بیست برابر هم دارند.

بسته به نظر پزشک درمان دارویی طی مدت استفاده از هولتر فشارخون قطع شده یا مصرف دارو ادامه می‌یابد.